4,87 miljoen euro voor nieuwe fietsinfrastructuur in Machelen-Diegem

Op 22 april 2017

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) verhoogt het investeringsbudget voor de fiets naar een historisch hoog niveau en dit ook voor Machelen-Diegem. Nog in deze bestuursperiode is er tussen 2017 en 2019 4,87 miljoen euro Vlaams geld vastgelegd voor nieuwe fietspaden, voorbereidende studies en onteigeningen voor toekomstige fietsprojecten in Machelen-Diegem. Geweldig nieuws voor de fietsers want zo wordt fietsen dankzij deze Vlaamse investering vlotter en veiliger.

Snelle en comfortabele fietsverbindingen maken fietsen aantrekkelijker. Maar deze investeringen verhogen ook de verkeersveiligheid in de gemeente.

Het gaat puur om Vlaams geld voor de fietspaden langs de gewestwegen op het grondgebied van Machelen-Diegem, dus bovenop de middelen die het lokale bestuur vrijmaakt voor de fietspaden langs de lokale wegen.

Concreet gaat het om de herinrichting van de Woluwelaan tussen de Kerklaan en de N21 Haachtsesteenweg incl. het complex R0/E19/R22. Hier werd tijdens de afgelopen maanden hard gewerkt aan de bouw van een fiets- en voetgangerstunnel.

Hoe waardevol vond je dit artikel?